Sunday, February 1, 2009

K.R.P. = crap?

happy belated birthday, awak..


dah lama saya nak post pasal awak..
tapi macam tak sesuai ja..
saya tak tahu nak guna bahasa apa..
awak?
saya?
kau?
hmm..biaq laa..
tapi sekarang rasanya masa yang paling sesuai.

apa-apa pun..selamat hari jadi..
awak ingat tak..dulu awak cakap..
sapa pun tak ingat birthday awak..
even mak awak..
awak tipu la..
time birthday awak yang ke-17, satu dewan selera nyanyi lagu birthday kat awak..
bes betul..

awak selalu buat saya tak keruan tau..
kadang-kadang saya nampak macam orang gila..
tapi sekarang saya dah siuman dah..
:)

tapi kan.. masa balik rumah hari tu..
saya nampak ada robot warna pink atas meja saya..
ish..ada ka bagi robot untuk birthday saya?
awak suruh saya pasang sendiri pulak tu..
ish..awak ni pelik la..
sebelah robot tu ada keychain kucing warna kuning.
adoi..comel sangat la keychain tu..
tak sampai hati nak buang..
awak tak kisah kan kalau saya simpan?
janji, saya simpan ja.
lepas tu, saya nampak mak susun bantal love warna pink atas katil saya.
saya dah lupa pasal bantal tu..
nasib baik dia empuk dan sangat bes untuk dipeluk, so biar ja la dia kat atas katil tu..
walaupun tiap-tiap pagi, mesti bantal tu jatuh bawah katil..
maybe now, that's where it belongs kot..
:)

lepas tu..
hari tu saya selak-selak notebook saya yang dulu..
saya nampak tulisan kecik2 macam cacing..
terus saya senyum..haha..
awak ni teruk la..tau la nak jadi doktor pon..
:)

lepas tu..
saya browse folder2 lagu dalam komputer..
ada satu folder ni, ada macam2 lagu..
once - dealova
acha & irwansyah - my heart
dewa - larut
slank - ku tak bisa
brainstewz - twinkle
bau - warkah
meet uncle hussein - pari-pari bawah angin
cromok - another you
dulu saya tak boleh dengar lagu2 ni..
tapi sekarang saya dah boleh nyanyi tanpa rasa apa2.
saya sangat suka!
:)

banyak lagi..
tapi saya dah berazam.
that's it.
this is just a final reminiscence.
like you said, let this be our little experience that makes us wiser.
peace now?
i promise i won't think about this again.
coz i know that someone in this room will surely kick me if i do.
:)

from now on i'm gonna concentrate on things and people that really matter to me. that's it.
maybe i look pathetic or sad by writing these things.
maybe i look cliche.
but this is something that i have to do a long long time ago.
let go.
this is really the end of something that wasn't supposed to be and the start of a new experience.
i promise.
my words sound cliche, right?
:)

and i know that i risk something by writing all this.
i know that someone might feel very bad and might hate me after reading it.
just to let you know, this means a lot to me and i am so forgetting all of this from now on.
i'm just so excited in what i might discover tomorrow and my days after this.
tapi awak jangan risau.
ni semua cerita lama.
i promise this is not a rebound.
it's a cute little chapter..ok??
and i just can't wait for tomorrow to come.




p/s:
to those yang faham ja la.. kalau tak faham, tak payah faham laaaaa..

7 meow here n there:

Mireya said...

saya faham!
saya faham!


hahahahaha.
yayyyyy!~

rosema. ai lebiyuuuu.

Rosma said...

mireya,
of all people, anda la orang paling faham.
hahahhahaha..

ailebiyu tuuuu!

imagine,
dia?
hahaha..agaknya dia tak ingat kott..
tapi tak kisah la kan..
makin membesar, makin banyak pengalaman.
harap2 jadi makin matang.
:)
thanks babe!

Anonymous said...

aku pon paham jugak.
haha
sakit ke?
hmm...xpe pngalaman idup...
ni wat aku jd tkt nih haha

mimiyana said...

eh2
ak pon phm!!!
ak ak ak
;pp

farah_dee said...

ak phm gak.. ;) hahahaahaha

emellia shariff said...

aku pun faham.(haha saja menyibok weyh)

Rosma said...

haisshhh...
apsal ramai yang faham neh??
malu la weyyy..
haishhhhh

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr