Sunday, February 8, 2009

perkara enam belas jugak!

Once you've been tagged, you have to write a post with sixteen random things, habits or goals about you. At the end, choose six people to be tagged, listing their names and why you chose them. Don’t forget to leave a comment (“You’re tagged!”), and to read your blog, you can’t tag a person who tagged you. Since you can’t tag me, let me know when you've posted your blog, so I can see your weirdness.

tag dari belle!

pertama
seorang yang agak pemalu dan segan. haha.ada ka orang mengaku dia pemalu? ntoh ler..

kedua
dulu time darjah 6, pernah mengidam nak minum dalam botol susu. amazingly, my sis pon layan and beli la sebijik botol susu kaler pink yang siap ada handle lagi! dapat2 ja, terus aku bancuh milo, then minum sambil tidoq. serius rasa cam nak muntah. lepas tu, botol tu aku tak sentuh dah. dah hilang gian kot.

ketiga
first time pengsan pagi tadi. hahaha..experience yang agak dramatis.

keempat
zaman sekolah rendah dulu, aku adalah budak yang gemok, hitam dan selekeh. serius, tudung senget, makan laksa pastu kuah semua tertumpah atas kain, pastu masuk kelas camtu ja. macam.....sangat selekeh la! abang ngan kakak aku panggil aku black fat smelly squuirrel dulu. that explains this blog's name. :)

kelima
tataw la kenapa, tapi memang minat kaler pink. just because of the colour yang attractive, bukan sebab aku gedix or anything, okei?? dalam almari pon penuh dengan barang2 pink, kunci itu ini, buku itu ini. tapi tak semua la. tamaw la jadi pinky girl. tak cool la. hahaha

keenam
dah lali bila lelaki cakap, "muka awak macam mak saya la" or "serius muka awak macam maksu saya". and the latest one, mimi cakap, "muka kakak kau nampak lagi muda compared dengan kau..kau nampak...erm.......matured!". blah la mimi..huh..so, buat orang yang berkenaan, jangan nak mengada-ngada nak ziharkan aku dengan sapa2..haishh

ketujuh
cita-cita dan impian sebenar: nak jadi cashier supermarket ja. sebab suka dengaq bunyi "TING!" time cash register tu terbukak. pernah pi interview (ada interview plak tu) dekat stesen minyak shell semata-mata nak jadi cashier, and it turned out to be a post for tukang isi minyak bersama-sama dengan bangla2 di kulim. kena reject pulak tu. hena sangat ka aku? haishh

kelapan
dah lama teringin nak pi playground dengan kawan2 or kekaseh hati tapi tak pernah kesampaian. time aku kecik2 dulu, kakak dengan abang aku semua dah besaq2 and depa memang takkan layan kalau aku nak pi playground. so tak pernah ingat any experiences of going to playgrounds time kecik2 dulu. sedih kan kisah hidup aku?

kesembilan
sangat2 self-conscious. selalu fikir yang ada benda tak kena dengan aku. agak paranoid la bila orang tengok aku lama2.macam ada something wrong somewhere ja. macam la aku tak pakai baju..haishh

kesepuluh
sangat sangat suka kucin! tapi allergic la pulak kan.. kalau baru pegang kucin tak sampai 5 minit, pastu mesti terus bersin2, gatai hidung, gatai mata, gatai muka, gatai segala-galanya la. haishh..

kesebelas
sangat suka makan makanan orang tua. ni mak aku yang cakap, bukan aku. suka makan laksam, mi kari, pulut dakap (taw x?), pulut seri muka..ntah!and sangat suka benda2 pedas and time makan kat sini, mesti mintak cabai melaka dari pinggan kawan2..heheh..pasni jangan tanya aku apa itu cabai..isk

kedua belas
time kecik2 dulu, rambut aku kerinting macam maggi and spring. sampai boleh masukkan jari taw..serius. sampai orang ingat aku ni anak angkat coz rambut tak sama dengan siblings yang laen. hampeh.depa tu semua buat rebonding lah!

ketiga belas
aku nampak ja macam perempuan, tapi memang tak tahan pakai heels. macam satu cabaran gila, muscle pain abeh semua. haisshh

keempat belas
aku agak senang minat lelaki berdasarkan paras rupa yang kacak. tapi jangan risau! bukan untuk dijadikan kekaseh hati la. contoh: aku rasa suara penyanyi the times tu amat la hensem dan mengasyikkan dan sexy dan sangat menggoda. tapi bila aku tengok videoclip dia, i'd rather pretend that i've never seen his face before. :s

kelima belas
kalau aku minat certain lagu, aku akan ulang lagu tu beribu-ribu kali tanpa menghiraukan orang sekeliling. ni belle yang cakap coz dia selalu jadi mangsa..hehehe..thanks meow2

keenam belas
for the time being, aku sangat happy coz still ada family yang recently aku amat rindu, dikelilingi oleh kawan2 yang memang gila and mereka2 yang memang aku sayang gila. mwah to all!

aku nak tag.....ermmmmmm

1. sekin
2. chaq!!
3. emyllia
4. naquib
5. irfan
6. ae

0 meow here n there:

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr