Tuesday, May 19, 2009

belated teachers' day tribute

post yang panjang lebar dan sangat bosan yang ditulis kerana kegianan untuk menulis blog sebab dah lama tak update blog and sebab tak tau nak tulis apa and sebab mimi dok main game kat tempat aku.

-hasil membaca post2 penyangak.

BELLE!!!!!!!
ARGHHHHH!!!!!!






alamak.
dah terlepas nak update pasal hari guru dengan hari ibu!

ni semua sebab internet connection yang memang agak...........kurang bekerjasama.
thanks to lappy-topless belle, aku meng'update' blog.
hehehehe..
saaaaayang belle!

eniwei,
as usual,

SELAMAT HARI GURU!!!

perlu ka nak cerita pasal zaman sekolah dulu hah??
okei la..
boleh la sket2..

dulu time sekolah rendah ngan sekolah menengah, aku memang skema.
hahahaha..sekarang pon skema lagi sebnaqnya.
time form 3, aku jadi presiden kelas.
cewah..nama macam apa ja..
aku jadi ketua kelas.
satu hari tu, aku ngan budak2 kelas aku baru balik dari makmal kemahiran hidup.
being in a skema school, kami kena beratur all the way dari makmal sampai la ke kelas yang kat tingkat tiga tu.
trying not to be too skema (walaupun aku memang skema), aku pun biaq la anak-anak ayam tu jalan dalam keadaan berselerak.
aku jalan belakang depa.
tiba2 ja nampak pengetua tengah tunggu kat depan.
mati la aku.
budak2 kelas aku tu semua kena tahan dengan pengetua.
pengetua dah la perempuan.
so faham2 la kan.
lady boss..
for sure garang nak mampueh.
aku plak, being a kureng responsible presiden, lari la menyorok kat belakang blok coz tamaw jumpak dengan pengetua.
tapi aku dengan assisstant aku laa..nur iylia aimi namanya.
bestfriend aku tuhh..
;)
kononnya nak stay situ sampai pengetua blah.
ermm..ada la dalam 15 minit kami menyorok.
selepas 15 minit berlalu, kami pon keluaq la slow2..
tengok2 budak2 kelas aku still terpacak kat tempat yang sama macam tadi, which is tengah2 panaih terik, dengan pengetua kat depan depa.
omg.
rupa2nya depa tengah tunggu pres kelas dengan assistant dia.
sampai2 ja kat situ, aku kena tampaq dengan pengetua depan anak2 buah aku.
tampaq kat belakang ja la. nasib baik bukan kat muka.
tapi malu tu memang tak tahan la.
adoi.
time sekolah rendah dulu aku jadi pengawas, pernah kena panggil masuk ofis penolong kanan hal ehwal murid (PK HEM...ahaks) sebab biaq budak2 tak beratur time jalan balik ke kelas.

wait.
apsal kes yang sama ja?


adoi..
skemanya la sekolah2 aku.
now i know kenapa aku skema
;p

hari ibu nanti la aku update.
kena ada feel la.
hehehe

2 meow here n there:

mimiyana said...

wey! perlu r nk ltk nme ak an. hahaha. taw la. ak merempat kt blk ko 2. sian la sket kt ak. huhu

nway, ko kne tampaq ngn pengetua???
dasat sey ko nie. hehehe. asl ak x taw cte nie??

Rosma said...

mimiyana,
hahahahah!
memang hang merempat men game ponn..

ntoh ler..
belle pon tataw pasal cita ni.
aku pon tataw aku cita kat sapa2 ka tak..
hahahahha

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr