Friday, May 22, 2009

perihal rumet


hari ni, aku tak btoy sket.
bangun agak lewat, so malas nak pi irc.
surprisingly, rumet aku dok buat kejutan dari pagi sampai la sekarang.

first of all,
dia mandi lagi awal dari aku.
ahaks.
this is not normal, okei??


second,
dia jadi extra baik la lately.
tak taw la kenapa, tapi hari ni aku loya ala2 suspect mengandung dalam
drama melayu kat tv tu. nak termuntah tapi tak muntah2 jugak.
aku pon mengadu la kat rumet, dia bagi panadol dengan losyen susu
kambing dan pati halia lagi! aku ngada2 la suruh dia tolong sapukan,
seriously dia dah nak sapukan dah. aish. kalau bab2 nak raba ni, dia
memang suka sangat.

lepas tu, dia turun la nak pi amek kertas kat kosmet dia.
tiba2 ja dapat mesej dari dia,
"pompuan, nak air pape x?

waahhh!
first, aku terkejut coz dia pi cafe sorang2.
pompuan ni, time form 4 dulu, penakot gila nak pi cafe sorang2.
aku suruh dia pi bayaq air kat kaunter pon mati2 dia tamaw. sampai nak nangis la..
skarang ni dah independent, boleh pi cafe sorang2.
waahh~

second,
dia tanya aku nak pesan apa2 ka x!
terharunya laaaaaa~
sejak bila dia jadi baek dan caring neh???

pastu aku mintak la pringles kat dia. saja ngada2 ja sebnaaqnya. aku taw benda tu impossible.
dia kata kopet jauh, dia malas nak pi.
ok.

then aku tanya,
"coq pisang ada x??"

then dia reply,
"i da nek"

sob.
keciwa.
nak makan coq pisang/cekodok.
sob.

aku malas dah nak reply mesej dia coz keciwa.
about 5 minutes later, dia masuk bilik.
dengan neslo bungkus fevret dia dengan satu bungkusan berisi 10 bijik cekodok!
hehehehhehehehhe!

sebenaqnya, time aku suruh dia beli cekodok tu, dia dah lama dah beli.
katanya, dia taw sangat, mesti aku akan makan cekodok tu. sebab tu dia beli.
waahh~
terharu la babe!!!
u teringat kat i????
u taw i suka makan cekodok???
terharunyaaa!!


pastu pastu!

hari tu..
kitorang ramai2 on the way balik dari v5.
dia beli la neslo ais bungkus, macam biasa la.
malam tu, neslo tu macam extra sedap la.
aku mintak la sket, nak rasa.
pastu dia bagi la aku rasa.
sungguh la sedap!
pastu time neslo tu dah nak abeh, dia pusing kat aku,
"u nak? habiskan la", dengan muka yang ala2 redha-la-sangat.
fyi, pompuan ni sangat la cherish EVERY drop of her neslo ais.
kalau tinggal sket tu, jangan la mintak nak rasa.
kang semalaman muka muram.

but lately, she's been such a great person, i'm kinda scared.
hahahahhaha!


(aktiviti utama beliau di irc)


especially for this post, aku suruh dia bluetooth gambaq dia kat aku.

dia cakap,

"u nak buat apa?!! bagitaw dulu!! i tak nak gambar i diperkotak-katikkan!"

"bagi ja laaaa"

"u nak buat apa?!!!!! gtaw!!!"

"ish..bagi ja la!"

"ish.. u ni.. erm..u nak yang mana?? yang ni? ke u nak tengok yang lain2 dulu??"

"BAGI JA LAAA !!"

boleh tak?
dalam dok marah pon boleh suruh aku pilih gambaq dia lagi.
ish.

9 meow here n there:

farah_dee said...

agak2 kn..bile belle nk wat cmtu kat kite ekk??

*wondering* ;)

Rosma said...

farah_dee,
keep on wondering.
:P

Mireya said...

hahaha.

HAHHAHAHAHA.

saya suka dengan post ini! nak save la dalam link faveret. muahahahhaa.

ekceli semua orang, saya ni seorang yang baik. cuma rosma baru sedar.

HEHEHE.

oh, dalam gambar tu, i nmpk comel kan babe? hahah.

I LOIKE!!

sayang u. muah muah. :P

farah_dee said...

tu la.in my dreams je la kot :_ _(

Rosma said...

omg.

now i'm scared.
are you serious?
or are being cynical?
sepanjang u dok type komen di atas ni, i dok tahan nafas coz takot u marah.
sob!
u tengah sinis ka ni??
i tak paham!!!
:(

Mireya said...

hahaha.

suka la. LIKE SERIOUSLY SANGAT SUKA AND TERHARU.

lagi2 part u mention neslo ais, cewah~ macam mengenali sangat.

oh rosema, saya sangat suka oke dengan post ini.

SUKA! SUMPAH! :D

sebenarnya i tengah senyum sambil tahan nak gelak sebab suka. ngahahaha. mmg budak perasan suka kena puji. hahaha.

Rosma said...

babe!!!

i dah tak tahan!!
kena gelak kuat2 jugak!!
memecah kesunyian 3 pagi..
sampai hati u kata i gila sebab gelak sorang2!!
bengong!

sayang u la babe!!

:D

rhapsody LiN said...

hahahaha!!
miss my 'maktab skema' time with the 5L ians
huhu~
:p

Rosma said...

rhapsody LiN,

sangat2 rindu la!!!!
huhuhuhu!!
5 LUSTrous is the best!-la sangat..
kelas paling banyak prob.
huhu

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr